“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Thursday, December 23, 2010

Kawan Kapal Selamanya~

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Tiba-tiba je saya teringat kisah lama. Masa saya tahun ke-4 di universiti, saya tinggal di kolej yang agak jauh dari kawasan centre. Haaa! Awak yang baca cerita ni, JANGAN NAK PURA-PURA TIDUR! Suka tauu bila orang nak cerita dia buat-buat tidur. Ni bukan bed time story okay... *tetiba* ;p


Okeh, sambung cerita.


Coursemate saya yang tinggal kat kolej tu pun tak ramai. Ye la, sebab kolej tu jauh, so ramai la yang tak berminat nak apply. Kalau tak silap saya, coursemate saya cuma ada 12 orang je kat situ termasuk saya. Dan cuma saya dengan 3 orang kawan satu coursemate je yang melayu. Yang lain semua budak cina. Dan sebab itu jugakla kami agak rapat. Mana taknya, kolej dah la hujung ceruk dunia, makanan kat situ pulak tak sedap. Eh, terlari topik sudah... Hehehee.


Okeh..okeh.. Cerita balik....


Kiranya dalam course saya, ada 4 orang je melayu yang duduk kolej tu. Kami berempat memang rapat. Buat survey sama-sama, kumpulan assignment sama-sama, pergi makan sama-sama, bergaduh pun sama-sama. Hihihii. Dan baru-baru ni, baru saya sedar.. Diorang nak kahwin pun dalam tahun yang sama! Owh, ok... Kecuali saya la sebab saya seorang je yang tak tau tarikh lagi. Pak teh cakap, selagi tak habis belajar, selagi tu tak boleh kahwin... (-_-)"


Ni Fau. Dia nak kahwin 26/2/2011. Dia telefon saya hari tu minta saya jadi pengapit dia. Owh, my pleasure~ (^_^)


Ni Zarith. Dia nak kahwin 13/3/2011. Disebabkan dia kahwin kat johor, so saya tak perlu jadi pengapit. (^_^)



Yang ketiga, Apiez. Dia ni la kawan baik saya sejak dari hari pertama saya masuk universiti. Teman saya waktu menangis, teman saya waktu gembira, teman saya waktu menggedik tak ingat dunia. Hahahaa. Tapi tarikh dia kahwin terpaksa dirahsiakan dulu atas permintaan dia. Dia nak bagi surprise kat semua. Pengapit? Sudah tentu la saya~ (^_^)



Lepas ni boleh buat bisnes. Ambik upah jadi pengapit. Hihiiihi xD




 Guys, you know what? Even though we are apart, our friendship still remain in my heart. You guys ROCK! ^^y

1 comments:

Anonymous said...

salam.my dear zara, im sooo touched n deeply terharu by this entry..ya i really2 treasure our frenship sooo much.4 sekawan..apiez, zarith n zara..wherever u r though we r heading diff path in our lives now, but our frenship wl always remains 4 eva..2011 for all :)amin

Post a Comment