“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Friday, December 17, 2010

Untitled

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...



Fikiran : Saya tak suka awak yang sekarang ni!

Hati : Maksud awak?

Fikiran : Ye la, awak yang sekarang ni... Dulu masa bangun pagi, mesti awak bersemangat, walaupun bukanlah bersemangat nak pergi kerja. Tapi sekarang ni? Bukan ke pagi-pagi mesti senyum? Kenapa awak menangis pulak?

Hati : Hmm... Saya tak biasa... Saya rindu dia.. Saya rasa dia dah berubah... Saya rasa saya semakin kehilangan dia.. Dulu dia pergi, hilang dari mata saya... Sekarang, dia pergi, hilang dari saya, dari hati saya.... Dia hilang, bawak semangat saya sekali...

Fikiran : Dah, STOP! Cuba awak jangan menangis.. Ni asyik-asyik nak menangis... Cuba fikir positif... Dah awak sendiri yang bagitau dia tak payah YM lagi... Dia cuma ikut apa yang awak nak... Salah dia ke?

Hati : Ye, memang saya yang salah! Apa-apa yang jadi, memang semua salah saya! Saya yang emo tak tentu pasal... Kalau saya tak ikutkan perasaan sendiri, mungkin tak jadi macam ni... Saya bersalah... Tapi kenapa dia mesti ikut permintaan saya yang mengarut tu? Kan saya suka bertindak mengikut emosi.. Sepatutnya dia tau yang saya tak bermaksud pun macam tu.... Tapi nampaknya dia suka dengan permintaan saya tu... Sebab dia macam tak kisah pun kalau tak dengar khabar saya sehari... Dan saya je yang macam orang giler kat sini...

Fikiran : Boleh tak kalau awak berhenti menangis sekejap? Cuba awak bertenang... Fikir... Kalau awak rindu dia, apa salah nya kalau awak minta maaf.. Mulakan dulu bercakap dengan dia... Mungkin dia keliru...

Hati : Saya dah cuba... Saya dah SMS dia minta maaf... Tapi dia balas sangat lambat... Dia cakap, tu bukan salah saya. Dia minta maaf... Tu je.. Bila malam, baru dia hantar SMS, hantar pesanan-pesanan untuk saya... Tu je.. See, dia memang bahagia tanpa gangguan dari saya kan? Dia macam sibuk sangat sebab hanya 1 SMS je yang dia hantar untuk temani saya 1 hari... Saya nak cuba hantar SMS pada dia, tapi saya takut... Saya takut saya kacau kegembiraan dia... Ganggu dia... Dia pun, takde pun cakap suruh saya online seperti biasa... Dia nampak bersetuju dengan keputusan saya tu... Dia bukan tak tahu saya tak bermaksud pun... Tapi dia gembira.... Bagi saya, biarlah dia gembira kat sana... Saya? Biarlah....

Fikiran : Awak tak boleh macam tu... Kalau awak sakit macam mana? Awak kan tak suka ubat... Tak suka jumpa doktor... Tak suka doktor suntik awak.... Benci bau hospital... Awak kena kuat... Jangan seksa diri sendiri.... Kalau awak tak kuat, macam mana awak nak habiskan master awak secepat mungkin?

Daun senduduk daunlah mengkudu
Asamlah pauh dipetik orang
Jangan diikut hati yang rindu
Orang yang jauh kasih tak kurang

Layanglah layang terbang melintang
Madu kelapa dalam tempayan
Lagi tak hilang bulan dan bintang
Dia tak lupa kasihkan tuan

Pohon berembang diatas gunung
Tumbuh dibawah pohon meranti
Janganlah hidup berulam jantung
Menunggu dia bersama mati


Hati : Hmm.. Saya cuma tak biasa... Saya dah biasa dia ada setiap masa... Bukan maksudnya dia ada depan mata.... Tapi dia ada... Cuma bila jadi macam ni, saya rasa lain... Kadang-kadang saya lupa nak bernafas.... Selalunya saya akan bercerita banyak dengan dia... Tentang harapan saya.. Tentang master saya... Tapi sekarang? Dia mungkin dah penat dengar cerita-cerita mengarut saya... Saya rasa macam dah kehilangan kawan paling baik.. Sebab saya dah tak ada tempat nak bercerita... Owh, saya pun tak suka keadaan saya macam ni... Macam mayat hidup je saya rasa.....Saya berdoa, semoga semua akan menjadi sedia kala.... Saya berharap sangat....

Fikiran : Dah la... Jangan menangis lagi... Dah berapa hari awak asyik nangis je... Nanti kalau kurang air dalam badan macam mana? Jangan risau... Allah kan ada... Dia Maha Mendengar.... Mohon la padaNya... Cuma saya harap kesedihan awak tak jejaskan saya... Saya tak nak jiwa awak sakit... Kalau awak sakit, saya tak boleh bekerja dengan stabil... Bertenang... Yang penting, jangan lupa tujuan awak hidup... 

Hati : Insya Allah..... Semoga saya kuat......



0 comments:

Post a Comment