“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Friday, July 16, 2010

Risau saya bersebab...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...



Hati saya memang sudah sedia runsing. Ditambah pulak dengan satu lagi perkara yang membuatkan saya tak senang hati. Musim panas di Qatar. Saya ulang, musim panas di Qatar! Giler laa... Qatar a.k.a padang pasir memang dah sedia panas kot. Lagi mau tambah musim panas la kan. Huhuu. Baru pukul 8++ pagi, suhu dah jadi 50++ darjah celcius. Tu baru pagi, kalau tengahari? Risau lagi.

Musim panas kat sana telah mengorbankan beberapa nyawa akibat kepanasan melampau. Risau lagi kuasa dua. Pak Teh kerja kat site yang memang akan expose pada cuaca panas terik ni. Risau lagi kuasa tiga. Kalau kat Malaysia, Pak Teh tak banyak minum air. Adehh. Risau berganda-ganda. Kuasa air cond kat sana pun tak boleh nak melawan kepanasan yang Tuhan bagi ni. Risau, risau dan risau....

Sedangkan panas KL ni baru 32 darjah celcius pun saya dah rasa nak pitam, macam mana la Pak Teh kat sana ye? Hmm...

Pak Teh, sila jaga kesihatan anda ye. Pastikan banyak minum air untuk counter the heat. WAJIB! 

Ok, risau saya dah tak boleh cakap tahap mana. Dah tak tau nak cakap apa lagi. Sekian.


Gambar ni saya curik dalam pesbuk dia.. Giler panas kan? Huhuu..




2 comments:

Anonymous said...

ook jgn risau kan say di sini...
insyaallah saya boleh jga tahap kesihatan disini..kalo x mcm maner saya nk puasa hr2 kan?kpd sayang saya nii kamu lg laa perlu jaga kesihatan...sy lg risau kamu berbanding musim panas ni...ok apapon thanks sbb risaukan saya disini..lg sekali kesihatan mu tu perlu diutamakan yerr

zara sham said...

yes boss!~ :)
ye, tau... saya kt cni ok je.. tinggal ngan family, so xde la yg perlu dirisaukan.. awak tu yg kena jg kesihatan. ingt, byk2 minum air! awk tu da lah puasa... nnti x cukup plak air dlm badan..

Post a Comment