“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Monday, July 19, 2010

Lalalaaa~ ;p

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Saya suka bila orang puji masakan saya. Saya tau yang saya masak tu tak sedap, tapi bila orang puji sedap, rasa bersemangat pulak nak masak lain kali. Hahaaa. Asalkan orang yang makan tak kena keracunan makanan sudah... xD

Saya suka bila adik saya cakap "tak sedap laa.." sambil tangan dia menyenduk makanan yang saya masak tu lagi untuk yang entah ke berapa kali. Saya suka bila along makan makanan yang saya masak tanpa sebarang komen.  Saya suka bila emak percaya saya boleh masak. Wahahhaaa ;p

Entah apa-apa je kan saya ni? Umur dah masuk 25 tahun, baru nak belajar memasak. Tu pun sebab Pak Teh kata "tak pandai masak, tak leh kahwin". Terus saya ada kesedaran nak belajar memasak. Harus la kan? Hahahaa.

Cuma masalah saya sekarang, saya malas nak ingat benda apa yang nak kena masukkan dalam sesuatu masakan tu. Sebab mak cakap, walaupun masakan tu sama tak semestinya bahan-bahan dia pun sama. Contohnya, kalau masak lemak cili padi ikan kena letak asam keping, tapi kalau udang jangan letak. Kan pening tu? Tak boleh ke kalau masak lemak cili padi tu bahan-bahan dia sama je? Saya yang pening....

Tapi saya rasa, lepas ni saya tak payah belajar memasak sebab ada perkara penting yang saya kena belajar. Saya kena belajar SIANG IKAN dan POTONG AYAM! Hahahaaa... Rasa nak gelak guling-guling sebab masak beria, tapi perkara asas tu saya tak tahu. Hehehee. Sebab selalunya mak yang buat benda-benda tu. ;p

Takpe, practice make perfect!~ Ok, Pak Teh.. Jom kahwin~ Hahahahaaa (^_^)

0 comments:

Post a Comment