“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Tuesday, April 27, 2010

days feel like years...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


5...6...7...8...9...10........11.. Owh, bukan bulan 7, tapi lagi 7 bulan Pak Teh balik... Mood: Tak dapat diungkap dengan kata-kata...


Saya tak tahu nak gambarkan hari saya hari ni... Saya rasa macam di awang-awangan... Rasa macam terbang dengan hati pelbagai perasaan... Mungkin salah satu sebabnya adalah saya tak cukup tidur malam tadi... Saya terjaga zillion kali malam tadi sebab terfikirkan benda yang tak pasti... Mata saya suruh tidur, tapi hati saya tak nak... Saya suruh otak saya lawan hati... Nak tau apa otak saya buat? Dia cuma kira berapa banyak kambing biri-biri yang lompat pagar je! Sakit betul hati saya...

Saya perlu fikir sesuatu yang rasional! Dalam kekalutan fikiran ni, satu demi satu kekusutan hati terlerai bila saya fikir secara positif...

~

Macam mana saya nak jaga hidup bakal keluarga kalau diri sendiri pun saya tak pandai nak jaga?

~

Macam mana saya nak jaga bakal keluarga yang sakit kalau diri sendiri pun selalu sakit?

~

Macam mana saya nak masak untuk bakal keluarga sendiri kalau diri sendiri pun tak tahu masak?

~

Macam mana saya nak sayang bakal keluarga kalau diri sendiri pun saya tak sayang?

~


Akhirnya saya sedar diri.... Owh, sedihnya~



Nota untuk Pak Teh: It's okay Pak Teh... Kalau awak nak balik bulan 11 nanti pun tak apa... Saya dah faham dan sedar apa yang awak cakap tu ada kebenarannya... Ok, tak payah layan sangat permintaan saya ni... Yang pasti, saya akan tetap tunggu awak pulang...


*salah sendiri dengan apa yang berlaku*

MySpace

4 comments:

Anonymous said...

jgn laa salah diri sendiri,bukan kamu yg salah cuma terleka...so bina semula keyakinan,anggap semua yg berlaku hanya mainan hidup...lg pun manusia ttp akan leka,lupa..jgn anggap tu kelemahan diri..pengalaman mematangkan diri&slalu laa mohon perlindungan dari yg esa

zara sham said...

hmm..xtau nk ckp apa..

*sebak*

Anonymous said...

u mesti kuat,sbb i jarang berada dekat u...x sama kalo i ada di sisi u.lg pun dari jauh i x boleh 100%protect u..hanya hati ttp setia menungu&sayang kamu.that y i like u zara

zara sham said...

u jgn risau...i kan kuat.. :) trima kasih sbb selalu ada... dan sy pn sayang kamu.. (^_^)

Post a Comment