“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Tuesday, January 5, 2010

...Perjuangan belum selesai...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


رضا الله في رضا الوالدين
Redha ALLAH terletak pd redha ibubapa

Restu..?? Itu la perkara yang dari semalam aku fikirkan... Adakah aku akan mendapat restu dari kedua-dua belah pihak? Macam mana penerimaan keluarga dia terhadap aku? Benda-benda macam ni membuatkan aku rasa tak senang duduk... Dia boleh suruh aku relax je? Ayat-ayat dia sendiri macam tak yakin je yang aku akan direstui oleh keluarga dia, jadi macam mana aku nak yakin dengan diri sendiri? "Kalau kita tak direstui macam mana?" Sesak nafas aku bila dia tanya soalan macam tu... Then, he said.. "kalau tak direstui...Maka sampai situ sahaja..." Aku tak tau kalau dia cuma nak bergurau atau memang dia serius... Yang pasti, jantung aku macam nak luruh...Sesak...Nak muntah... Kenapa dia tak cuba yakinkan aku? Terus aku habiskan ayat aku dengan dia... Mohon untuk pulang padahal aku tak rasa pun nak balik rumah lagi waktu tu... Yang pasti, my heart was torn into pieces......

Tapi kenapa aku nak menyerah kalah sebelum mencuba kan??

Malam dia call aku... I know, he just want to make sure that I'm ok walaupun dia tak cakap... I'm ok Pak Teh... I'm ok.... Jangan risau because I won't surrender.... Saya akan cuba hadapi ketakutan saya tu... One of my greatest fear...to get blessing from both parties... Kita akan berjuang sama-sama...

"Well, I will go down with this ship...
And I won't put my hands up and surrender...
There will be no white flag above my door...
I'm in love and always will be..."

---------------------------------

*keep my word Pak Teh... I won't surrender...*

0 comments:

Post a Comment