“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Tuesday, January 26, 2010

...and i love thee, till the seas gang dry...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Sebelum apa-apa, let me say sorry first sebab entry kali ini mungkin agak jiwang sikit... Hahahaa.. Tapi apa salahnya kan? Sedih, marah, gembira, jiwang... Itu semua kan perencah kehidupan (waaa...Macam la pandai sangat pasal hidup ni..kehkeh.. :D) It make us human... Post untuk hari ini aku dedicate khas untuk dia... :) Mekaseh Pak Teh~ (^_^)

Why I Loved Him?

Pernah ada kawan tanya, kenapa aku boleh suka dia?... Memang pelik kan? Ye la, tak pernah jumpa, tiba-tiba saja boleh suka... Hahaa.. Don't ask me, dear... Bukan ke cinta itu sendiri memang pelik... Cinta itu boleh buat orang senyum sepanjang hari... Menangis sampai tak nak makan... Yang si pemarah boleh jadi penyabar... Yang rendah diri boleh jadi lebih bersemangat... Apapun, love comes within our heart... :) Ok...Ok...Stop~ Bukan ini yang aku nak cerita... Berbalik pada topik hari ini... Kenapa saya sayang dia?

1. Sebab bersama dia, aku boleh jadi diri sendiri... Aku tak perlu nak berpura-pura hanya nak nampak sempurna di mata dia... Dia memang patut tahu semua kelemahan aku... Bukan ke hidup ini perlu saling melengkapi? Kalau dah semuanya perfect, buat apa nak cari pasangan lagi kan? :)

2. Sebab dia tak tahu pujuk aku... Hahaa... Selalunya benda ini la yang menyebabkan perempuan sakit hati dengan lelaki... Masa tengah merajuk, semua perempuan mengharapkan pasangannya memujuk dia... Biasa la, nama pun perempuan... Dilahirkan dengan sifat manja... Kalau dapat lelaki yang tak tahu pujuk, mana tak sakit hati kan? Hahaa.. Dia memang tak pandai nak pujuk aku... Tapi aku suka... Sebab dia akan berusaha untuk pujuk aku bila aku merajuk walaupun entah apa-apa cara yang dia guna.. :D :D Actually, usaha dia yang buat aku terharu... Cute.. (^_^) Kadang-kadang merajuk aku hilang bukan sebab dia berjaya pujuk aku, tapi sebab usaha dan kesungguhan dia nak pujuk aku buat aku rasa sangat .... (i cannot put my feeling into word) :)

3. Sebab dia ada janggut kambing... Wakahahhaa... :D Sebenarnya aku tak suka orang yang ada misai/janggut sebelum ini... Tapi tak tahu kenapa aku boleh berubah fikiran lepas jumpa dia... I think that janggut makes him much much cute... *wink wink* :p (perlu ke saya add gambar janggut awak dalam post ini? Hahahaa)

4. Sebab dia kidal... Kenapa suka orang kidal? Entah la... Sebab rasanya orang kidal ini unik (My sis also kidal)... Lagi satu, aku pengguna tangan kanan... And he is lefthanded... So, when we both hold our hand together... It will be perfect....... :)

Saya kanan... Dia kiri... Perfect :)

5. Sebab dia jadikan aku orang paling bahagia dalam hidup ini... Dia sedaya upaya buat aku bahagia.... Sentiasa ada dengan aku susah senang... Tak nak puji dia lebih sebab orang kata, kalau dah suka semua nampak baik.... Tapi yang penting, aku bahagia... :)

Banyak lagi reason kenapa aku sayang dia... Tapi yang lain tu, biarlah aku seorang yang tahu... Hihii... Kepada awak yang jauh dimata, tapi dekat dihati (perghh, ayat tak ingat...hahaaa).. Terima kasih sebab bersama saya walaupun terpaksa melayan karenah saya yang entah apa-apa ni... Ketahuilah, bukan sebab kekayaan saya pilih awak (sebab kalau saya mata duitan, saya takkan pilih awak), bukan sebab rupa saya sayang awak (sebab kalau saya perlukan yang ada rupa, awak bukan pilihan saya)... Tapi saya sayang awak sebab awak adalah AWAK! :)

2 comments:

Anonymous said...

jangan percaya ngn janggut kambing!!! tidakkk!!!

zara sham said...

aikk... pengalaman ngeri nampak.... wakahahaa.. :D

Post a Comment