“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Monday, January 25, 2010

As time goes by......

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....

Kata-kata Najwa semalam masih bermain-main dalam kepala aku...


"Ala...Kita main la congkak sekarang..." kata Najwa petang semalam...


Esok la kita main...Mama dah nak balik dah kan...Tak sempat dah ni...Esok akak balik kerja awal, pastu kita main...ok?


"Ish...Mana boleh...Esok kan Wa sekolah sampai petang...Mana ada masa nak datang rumah Opah lagi..." Dia buat muka sedih...


Alamak...Macam mana aku boleh lupa anak buah aku yang seorang ni dah masuk darjah 1... Huhu.. Cepat betul masa berlalu... Rasa macam baru je semalam mama dia hantar ke rumah aku dengan saiz badannya yang hanya sebesar anak patung aku... Masih ingat lagi macam mana teruknya kami sekeluarga bersama mama dan papa dia nak berhentikan dia dari menghisap puting dan minum susu guna botol susu... Macam-macam cara yang dibuat... Tapi akhirnya cuma menghisap puting je yang berjaya diberhentikan... Sudahnya, sampai sekarang Najwa masih menghisap susu dalam botol susu... Huhuu.. Apa la anak buah aku yang seorang tu.. Telinga kebal betul walaupun semua orang ejek dia, tapi dia buat tak tau je... Hmmmm...

Najwa dan Najiha masa kecil

Owh.. Lupa nak beritahu... Najwa tu bukan anak buah aku yang betul... Tapi mereka (Najwa,Najihah dan Adam) dah jadi cucu angkat kepada mak dan ayah... Maka, aku pun menjadi makcik tak rasmi kepada mereka... Dan sebab tu jugalah, mereka memanggil aku "Kak Siti"... Hahahaaa... Walaupun dah banyak kali aku cuba ubah mereka supaya panggil aku Mak Teh, tapi still tak berjaya... Sudahnya, aku biarkan saja... Mana taknya, sampai emak aku pun kadang-kadang mereka panggil "mak"... Hahhaaa...

Lagi satu yang buat aku rasa cepat betul masa berlalu, Akim dah pun masuk tingkatan 4... Rasanya baru je adik bongsu aku tu masuk sekolah tadika... Sama-sama bagi sokongan masa sukaneka tadika dia... Tapi sekarang dia dah besar dan lagi tinggi dari kakak dia yang seorang ni... Dan dah ada makwe dah pun... Huhuu...

Hari tu dia ada cakap dengan mak yang dia nak masuk sekolah teknik... Kononnya nak hidup berdikari... Tapi aku sangat tak bersetuju... Aku lah satu-satunya adik beradik lain yang menentang dia nak masuk sekolah teknik... Bukannya aku tak nak dia hidup berdikari, tapi kalau dia pergi, siapa yang nak bergaduh dengan aku? Siapa yang nak tolong aku angkat kotak dari atas almari? Siapa yang nak tolong aku memasak bila malas aku datang? Siapa yang nak teman aku ambil barang dekat bilik bila cik tikus mengganas? Siapa nak main gitar bila aku nak menyanyi? Lagipun, dia mana boleh hidup tanpa mak (dan mungkin juga tanpa aku...hehehe) Nak suruh dia iron baju? Huh! Jangan mimpi... Nak suruh dia basuh baju sendiri? hmmm..Never... Nak bangun pagi sendiri apatah lagi... Then, satu hari tu dia tanya pendapat aku.. "Best tak duduk asrama?" Memandangkan aku lah satu-satunya anak En.Sham yang masuk asrama, dia tanya aku... Satu je yang aku jawab... "TAK BEST LANGSUNG...." Silap besar la dia tanya aku... Aku memang tak suka masuk asrama... Tapi disebabkan mak ayah yang beria-ia nak suruh aku masuk asrama, aku ikutkan juga... Hmmm...

Semalam pula genap 2 bulan aku bersama Pak Teh... Owh.. Kejap betul... Rasa macam baru je bagi video kat dia untuk sambutan yang ke-1 bulan... Hahaa... Moga kami akan sentiasa bahagia bersama... Sampai syurga... (^_^) Doakan kami~

0 comments:

Post a Comment