“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Tuesday, January 19, 2010

Gambattei!~

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Hari ini rasa macam "blur" sikit... Tak pasti apa penyebabnya... Mungkin juga sebab benjol di kepala semalam (padan muka Akim kena marah dengan emak... Hahaa.. Nasib baik dah surut sikit bengkak ini)... Tapi mungkin juga sebab aku tak berjaya mendapatkan biasiswa pakej ransangan kedua kerajaan yang aku mohon sebaik sahaja aku diterima masuk belajar semula di UTM ini... Huhuu... Bukan rezeki aku.. Cuma aku terkilan sikit sebab aku cuma lambat beberapa hari je hantar permohonan itu daripada Apat... Dan rezeki Apat, dia berjaya mendapatkan biasiswa tu... Hmm...

"Dan janganlah kamu iri hati terhadap apa yang dikurniakan Allah kepada sebahagian kamu lebih daripada sebahagian yang lain... (Surah al-Nisa 4:32)

Owh... Aku tak iri hati dengan Apat... Aku tumpang gembira sebab dia dapat biasiswa tu... Mungkin Allah tahu siapa yang lebih berhak menerimanya... Mungkin Apat lebih memerlukannya... Who know? Rezeki orang kahwin... Kalau macam tu, kena kahwin cepat la ni... Hihii.. :D

"Sesungguhnya Allah, Dialah Maha Pemberi rezeki yang mempunyai kekuatan yang sangat kukuh" (Surah al-Zariyat 51:58)

Hmmm... Apa yang perlu aku buat sekarang adalah cari saja biasiswa lain... Rezeki kan Allah yang bagi... So, jangan takut untuk mencuba... Satu lagi, mulai sekarang aku kena kurangkan perbelanjaan aku... Say no to shopping ... No more facial... No more saloon.. No more clothes (tapi kalau kasut 1 lagi boleh kot...:D *wink wink*)... No more fast food... No more art materials... Hope everythings gonna be fine to me...

“Katakanlah: Wahai hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, jangan kamu berputus asa daripada rahmat Allah...” (Surah al-Zumar, ayat 53)

--------------------------------------------

Aku mohon kekuatan...
Lalu Tuhan berikan aku kesulitan,
Untuk menjadikan aku gagah...

Aku memohon cinta kasih...
Lalu Tuhan mempertemukan mereka yang salah,
Untukku mencari penawar duka...

Aku memohon keteguhan hati...
Lalu Tuhan memberikanku bahaya,
Untukku tangani...

Justeru itu,
Aku tidak peroleh apa-apa yang aku impikan...
Namun aku mendapat segala yang ku perlukan...



Pesanan pada hati: Jangan PUTUS harap akan RAHMAT Allah... Sesungguhnya RAHMAT Allah meliputi segala sesuatu...

0 comments:

Post a Comment