“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Thursday, December 31, 2009

~azam tahun baru konon...~

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Owh..Esok dah masuk tahun baru! Tak sangka kejap je masa berlalu (ceh...poyo je bunyi dia..hahaha) Orang lain sibuk pasang azam, aku pun menyibuk juga nak pasang azam...Hehee.. Walaupun azam tahun ni pun belum tercapai lagi.. *sigh*

1. Azam pertama saya untuk tahun depan... Saya nak kahwin... Lalaaa~ (Tu bukan azam la Zara! That is what we call "IMPIAN"...hehee)

2. Owh..ok..ok...Let be serious... Azam pertama untuk tahun baru... Aku nak khatam Quran... (Adehh..Insaf...Insaf..Bila la aku nak jadi macam dulu balik..?huhuu)

3. Kedua, aku nak belajar memasak... Hahaa... Ni adalah azam untuk mencapai kepada impian aku yang pertama tadi... Weeee!~ (Pak Teh, belajar menjahit tu nanti-nanti la eh...hihii)

4. Ketiga, nak polish balik penggunaan bahasa Inggeris aku.. *aiisshhh* Ye la, nak tulis report bukan senang... Dalam bahasa Melayu pun tunggang-langgang, ini kan pula bahasa Inggeris... Tengok entry aku yang sebelum ni pun dah menggambarkan betapa "disaster" nya bahasa Inggeris aku... (You go, girl!~)

5. Keempat, aku nak dapatkan handphone baru... Wahahaaa (gelak dengan bangga) Setelah 4 tahun aku gunakan handphone sekarang ni, sudah tiba masanya aku bertukar handphone yang baru... (Sudahlah Zara..Handphone masuk virus, sebab tu kau nak tukar~) uwaaaaa...

6. Kelima, ehemm..ehemm...(checking throat) Janji jangan gelak..Aku...Nak turunkan berat badan...(wakahaha..okey..okey..tak gelak...hahaa) Memang la berat badan aku normal dengan ketinggian...Tapi belum ideal lagi (Ni pakar dietic tu yang cakap) Ideal tu adalah pada tahap BMI 22.5... So, berjayakah anda? Saya masih belum...Huhuu...

7. Dan yang terakhir buat masa ini... (bunyi drum sket... :P ) Aku nak jadi seorang manusia yang lebih berjaya kepada agama, bangsa dan negara... (Dengan skemanya Zara menaip...hahaaa)


Hopefully, semua azam aku ni akan tercapai sebelum masuknya tahun 2011 nanti... Kalau tak nanti, jadi macam azam tahun 2009... Terpaksa carry forward ke tahun 2010... tak pasal-pasal... Huhuu...

0 comments:

Post a Comment