“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Thursday, December 24, 2009

...10 pesanan si dia...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang....


Pejam celik, pejam celik, tak sangka masa begitu pantas berlalu.... Hari ni genaplah 1 bulan aku bersama Pak Teh...

Cute.. (^_^)

Berikut merupakan 10 pesanan dia yang selalu aku terima... But most of the pesanan aku tak ikut... Heheee... Apa la malang dia dapat aku yang degil ni...


10 pesanan dia


1. Pakai kasut + stokin + jaket... (Dia tahu aku takut sejuk)

2. Jangan cepat merajuk... (Dia takkan pujuk)

3. Minum susu walaupun aku tak suka rasanya... (Sistem perut aku problem sikit)

4. Balik kerja terus mandi... Air tu takkan panas pun kalau tunggu lama-lama... (Dia cakap, "kambing zaman sekarang pun dah tak takut air"..huhuu)

5. Jangan baca buku sampai lewat malam... (Ni semua pasal Harry Potter..hahaha)

6. Jangan rindu dia sangat... (Dia tak suka aku lemah)

7. Sayang diri sendiri lebih dari sayang dia...

8. Jangan lupa makan...Kalau tak nak makan pun, alas perut...

9. Jaga diri... (Dia cakap, "jatuh bangun sendiri"...Adehh..)

10. Belajar masak + menjahit... (Nanti tak boleh kahwin....hahahaa)


Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Perbaikilah wanita, kerana sesungguhnya wanita itu diciptakan dari tulang rusuk. Paling bengkoknya tulang rusuk itu adalah di bahagian atasnya. Jika meluruskannya terlalu keras., maka ia akan pecah. Dan jika dibiarkan, maka ia akan tetap bengkok. Maka perbaikilah wanita itu dengan cara yang baik..."


Nota untuk Pak Teh: Saya akan cuba ikut apa yang Pak Teh pesan...Saya tahu, itu semua untuk kebaikan saya juga... Saya memang sayang diri saya...Tapi saya juga sayang Pak Teh... (^_^)

0 comments:

Post a Comment