“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Monday, August 30, 2010

Masa telah berlari...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Saya selalu cakap kat mak perut saya pedih bila menjelang petang dalam bulan puasa ni. Heii, tu bukan taktik nak bukak puasa cepat eh. Tapi memang perut saya pedih. Tu perkara biasa sebab kata Pak Teh, agaknya dinding perut saya dah menipis. So, bila dah tak ada benda yang nak diproses, asid dalam perut akan menghakis dinding perut. Ok..ok.. Saya bukan nak mengajar sains sekarang ni dan bukannya cerita perut pedih yang saya nak post kali ni.

Tapi jawapan mak yang buat saya terfikir sesuatu. Bila saya mengadu kat mak perut saya sakit, mak akan cakap "ala, lagi sikit je nak berbuka. Tahan sakit tu. Sekarang ni masa cepat je berjalan".

Memang kan? Masa cepat betul bergerak. Rasa macam baru je sambut raya tahun lepas. Ni dah nak sambut raya balik. Rasa macam baru je saya graduate, padahal dah 2 tahun berlalu. Rasa macam baru je saya bekerja dengan bos saya. Rupanya dah 1 tahun lebih saya kat UTM ni.

Lagi satu, rasa macam baru je kak long datang rumah saya dengan badan sepanjang 30cm. Sekarang dia dah 118cm! Dah masuk darjah 1 dah pun. Cepat betul kan masa? Little monster saya yang sorang tu dah pandai membaca dan menulis sikit-sikit :) Walaupun baca masih merangkak lagi, kira dah ada pencapaian membanggakan la. 

Masa tu saya nak bawak dia pergi beli barang untuk rumah. Saya cakap kat dia "kalau nak ikut, kena tulis list barang-barang nak beli. Akak cakap, kakak tulis". Disebabkan dia memang teruja nak ikut sebab dia nak makan KFC, maka ni lah hasilnya:


Serbuk kunyit jadi sebuk kunyit, sabun fab jadi subun fab. Pastu siap ada LOVE lagi. Hahaa. Comey je (^_^)


Budak besar tu memang ada imaginasi yang tinggi kan? (^_^) Tu tandanya otak dia semakin berkembang. Hari tu saya balik rumah, saya tengok ada cawan berisi air dekat dapur. Agak pelik sebab ada sesuatu dalam air tu. Mula-mula risau jugak, mana la tau ada lipas mati lemas dalam air tu ke (cakap orang, kau pun imaginasi tinggi -_-") Lepas beranikan diri tengok, rupa-rupanya ada dinosaur kecik-kecik dalam air tu. Bila tanya mak, mak cakap tu kak long punya kerja. Dia cakap "Opah, nanti tengokkan dinosaur Wa ni eh. Nanti kalau rendam dalam air dia boleh jadi besar". Adehhh... Apa kak long ingat tu soft toy ke? Dinosaur yang keras macam batu tu, rendam dalam air panas serupa meggi pun belum tentu dia jadi besar. Hahaaa. Kak long, kak long....

Giler kau lipas! Dari jauh pun dah boleh nampak benda tu warna-warni. Lagi mau kata lipas kan? Theheee ;p

Ni la rupa dinosaur yang katanya boleh membesar tu. Hahaa



Cepat kan masa berlalu? Hmm....Cuma satu je yang saya rasa lambat. Lambatnya Pak Teh nak balik (-_-)" Rindu setengah mati je kot. JE??

0 comments:

Post a Comment