“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Wednesday, August 11, 2010

Cabaran Ramadhan

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Cabaran bulan Ramadhan telahpun saya lalui hari ni. Pagi tadi masa bangun sahur, saya dapat rasa muka saya lain. Mata saya mengecil walaupun memang bila bangun tidur mata jadi kecik. Tapi ni kecik lain macam je. Masa basuh muka, tak tengok pun cermin sebab nak bersahur cepat. Bila dah siap-siap pergi kerja, mata saya still rasa kecik lagi. Tapi buat-buat tak tahu je. Lepas tu, bila pakai tudung, macam biasa saya akan tanya mak ok tak tudung saya (padahal boleh je tengok cermin. Hehee) Mak cakap, "eh, apasal naik bengkak pipi tu?" Adehhh... Patutla mata saya jadi kecik, rupanya pipi saya bengkak. (-_-)"

Terus saya tukar tudung kepada selendang sebab kalau selendang saya boleh sorok sikit pipi bengkak ni. Pipi saya ni dah la memang sedap dicubit, lagi la nak bengkak kan. Dah macam bola kot. Huhuu. 

Nasib baik sampai ofis Apat cakap dah tak nampak sangat bengkak tu. Tapi gusi saya ni berdenyut-denyut pulak rasa. Hmm.. Memang cabaran. Pak Teh cakap saya kena bersyukur.  Memang saya bersyukur sebab saya masih boleh telan makanan walaupun tak boleh mengunyah.


"Oh Ramadhan, akan aku lalui dengan jayanya, walaupun banyak dugaan yang terpaksa aku tempuh!" :) 



*Tak nak upload gambar sebab muka dah macam Shin Chan, pipi serupa bola. Uwaaaaa*





JANGAN BAYANGKAN!!!

0 comments:

Post a Comment