“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Tuesday, May 4, 2010

You complete me.... : )

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....

Nak tau? Salah satu perangai Pak Teh - dia suka bagi petua pelik-pelik dekat saya... Tau la dah tua... Wahahaa... Perasan sekejap diri sendiri muda... Theehee... Tapi petua dia nak sembuhkan saya dari demam hari tu memang saya tak boleh lupa - alas tempat tidur dengan selimut yang dia bagi... Seriously, it's work! : ) Saya tau petua tu, tapi setahu saya petua tu untuk sembuhkan demam budak kecil yang rindu mak atau ayah dia.. Petuanya, ambik apa-apa barang milik orang yang budak tu rindu (selalunya baju atau kain pelekat, kalau ayah), lepas tu selimutkan dia... Tapi kan, tu petua untuk budak kecik... Tak pernah la pulak buat pada orang besar macam saya ni... Lagipun, saya bukannya demam sebab rindu (rasanya la)... Hahaa..Tapi ternyata berkesan... Mekaseh super-duper-hero-saya! (^_^)

Pak Teh pelengkap saya sebab apa yang dia tahu, saya tak tahu... Kalau dalam bahasa sanskrit lama, "he complete me.." Hehee..

"Asal kejadian adam dan hawa memang telah ditakdirkan. Mana mungkin adam dan hawa dapat dipisahkan. Terciptanya hawa dari tulung rusuknya adam. Keduanya saling memerlukan dan melengkapi."

Baru saya realize....

Saya: kanan
Dia: kiri

Saya: sikit-sikit nak nangis...
Dia: "tumpangkan bahu"

Saya: kadang-kadang makan tak habis... (kadang-kadang ke? :p)
Dia: "superhero" a.k.a penyelamat saya..

Saya: suka membazir, dengan kata lain kalau ada duit, tak ingat dunia...
Dia: tahu simpan duit untuk waktu-waktu kecemasan (menteri kewangan saya)

Saya: manja
Dia: suka manjakan saya *wink3* :D

Saya: suka risau tak tentu pasal
Dia: cooooool je... :p

Saya: selalu lupa...
Dia: selalu ingatkan walaupun dah banyak kali dia ulang... 

Saya: berfikiran pendek, janji tak susahkan saya... (walaupun saya ex-planning student..huhuu)
Dia: berfikiran jauh siap ada future planning lagi...

Saya: suka coklat..
Dia: suka belikan saya coklat... Hahaa..

Saya: suka baca buku...
Dia: belikan saya buku untuk hadiah birthday... 

Hahahaa... Setakat tu je yang boleh saya senaraikan... Saya nak start buat kerja balik... Walaupun list kat atas tu ada yang tak boleh masuk senarai, tapi saya saja suka-suka masukkan.... Weeeee!~ (^,~)y Ok, got to go now... Solat time~ : )

2 comments:

Anonymous said...

iyerr kerr tu...mcm x cayer lak

zara sham said...

yg mana satu x caye? yg psl u tu ke? owh, mmg la xleh caye... sebab i tau u lagi jahat dari i... tapi saje je nak bg u nampak baik dlm blog i ni~ wahahaa... lalaa~ :p (jgn marah, nnti cepat tua..hihii)

Post a Comment