“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Monday, January 10, 2011

Tolong Ingatkan Aku

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Saya tak mau jadi pengkritik bebas untuk Anugerah Juara Lagu semalam. Tapi saya suka juara semalam. Owh, saya bukan la peminat Ana Raffali sebab semalam saya harap Faizal Tahir yang menang. Tapi bila Ana Raffali yang menang, saya tak terkejut pun. Nama pun AJL, mestila juri tengok pada lagu tu sendiri, bukan pada penyanyi kan? Sebelum ni, memang saya suka sangat lagu Ana Raffali tu. First time dengar kat radio saya dah suka. Hmm, sebab lagu tu sangat puitis. Sangat menyentuh hati saya. Sangat menyedarkan saya. Saya sedar, saya tak boleh alpa dan leka dengan kebahagiaan yang saya kecapi, sebab bila-bila je nikmat tu boleh hilang. Jadi, tolong ingatkan aku.....


Ana Raffali - Tolong Ingatkan Aku

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa


Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita



 P/S: Saya minta maaf kalau buat awak kecewa... Saya lupa....




0 comments:

Post a Comment