“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Wednesday, March 10, 2010

Zara, jangan la over sensitif...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Hmmm...Mengeluh lagi aku ni... Zara, cuba jangan mengeluh!.. Aku mengeluh bukan apa... Mengeluh sebab apasal la lately ni aku sensitif sangat... Ye, memang Zara sensitif, tapi ni sensitif dia 2 kali ganda dari biasa... Huhuu.. Tapi alhamdulillah la sebab sensitif aku tidaklah membawa kepada marah-marah tak tentu pasal... Cuma macam biasa, merajuk memanjang je la..

Aku tahu, benda ni tak bagus sebab dari sensitif ni, mula lah aku nak fikir benda-benda negatif.. Aku tahu realitinya bukan macam tu, tapi kalau syaitan dah berbisik, kadang-kadang aku tewas juga... Aku realize benda ni masa hari tu, bila Pak Teh cakap dia suka watak Namura Yuki.. Lepas dia cakap macam tu, mula la aku fikir, "Pak Teh dah tak sayang aku ke?" Lepas tu, bila dia cakap pasal kahwin campur, mula la aku fikir, "Pak Teh dah ada orang lain ke?" Huhu.. Very childish... I hate being myself whenever I become sensitive.. Teruk betul Zara ni, sampai dengan watak komik pun nak jelous... Adeh.. Zara.. Zara...

Lepas tu, bila dah fikir yang bukan-bukan, mula la aku tak nak makan...


Err..Okay, aku memang tak makan sangat... Tapi sebabkan sensitif ni, aku lebih-lebih tak nak makan... Sampaikan coklat pun aku tak nak makan!? Pelik bin ajaib... Terasa bersalah pula dekat emak sebab tak makan bila balik rumah... Sampaikan emak kena tanya aku nak makan apa, supaya lepas dia masak nanti, aku akan makan.... Maafkan orang, emak...Huhuu..


Kepada semua yang terpaksa terima tempias ke"sensitif"an saya ini terutamanya emak dan Pak Teh, maafkan saya... Saya tak bermaksud nak bersikap seperti itu... Dan jangan risau, ia cuma berlaku dalam tempoh tertentu sahaja... Dan saya akan cuba kawal sensitif saya ni... InsyaAllah.. :)

2 comments:

Anonymous said...

hi there,
uncle zari x kisah sangatlaa sbb bz aja...mak u 2,cian laa...dun be like that next time

zara sham said...

hmm..ok..
i will.. InsyaAllah...

Post a Comment