“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Thursday, March 4, 2010

Insya Allah... :)

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Cepat betul masa berlalu... (Itulah manusia..Bila masa lambat berlalu, disuruhnya cepat...Bila masa terlalu pantas bergerak, dirasakan perlu banyak masa lagi...Tapi hakikatnya, masa tak pernah kurang atau terlebih...) Hari-hari pandang kalendar, menghitung hari untuk pesta buku antarabangsa menjelma, menghitung hari untuk menanti Pak Teh pulang (^_^), juga menghitung hari untuk usia menginjak kepada setahun lagi...Hmm..

Rasa macam dah tua pula... Hahaa.. Hakikatnya, semakin umur bertambah, semakin dekat kita kepada mati... Huh?Kenapa perkara yang menakutkan ni yang aku ceritakan pagi-pagi ni? Relax... Bukan pasal kematian yang aku nak ceritakan, walaupun kematian tu memang perlu ditakutkan supaya ibadah dalam kehidupan seharian akan dipertingkatkan dalam menghadapi "alam lain" nanti...

Sebenarnya, banyak perkara yang aku nak lakukan dalam dunia ni... Dan aku ada masa untuk melakukan semua perkara tu sehingga mata aku tertutup untuk selama-lamanya... Aku harap, itu bukannya ilusi, cuma perlukan masa untuk merealisasikan... Aku tidak pernah punya kesempatan untuk menyatakannya kepada sesiapa... Lalu catatan ini menjadi wadahku berbicara, memasang impian, mengotakan cita dan meluahkan cinta... :)

Perkara-perkara Yang Ingin Saya Buat Sebelum Saya Menutup Mata Selamanya...

1. Saya nak menjejakkan kaki dan hati saya ke Makkah... (I'm sure that everybody yang beragama Islam pun nak buat benda yang sama)

2. Saya nak buat bungee jumping... (Tapi kena tunggu saya betul-betul berani.. Haha :D)

3. Saya nak menternak lembu dengan tangan saya sendiri... (Tapi saya takut nak dekat dengan lembu.. Macam mana?)

4. Saya nak belajar memanah...

5. Saya nak pergi Kota Rom, kota yang penuh dengan bangunan bersejarah...

6. Saya nak pergi tempat-tempat yang ada Keajaiban Dunia... (eg: Tembok Besar Cina, Piramid, etc...)


Akhir sekali,



7. Saya nak seorang suami yang dapat menyayangi saya seumur hidup saya, serta anak-anak yang dapat mendoakan kebahagiaan saya apabila saya menutup mata.... :)


Aku ada banyak lagi impian dan harapan sebelum mata tak nampak dunia... Tapi yang di atas adalah yang paling utama... :) Apa yang perlu dilakukan sekarang, doa banyak-banyak supaya sempat buat semua ni......

rindu Pak Teh~

2 comments:

Anonymous said...

rindu kat auntie zara jga

zara sham said...

(^_^)

Post a Comment