“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Monday, March 1, 2010

Inilah saya....

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Last week, aku ada terbaca dalam satu buku ni pasal motivasi diri... Pakar motivasi tu tulis, dalam mendapatkan keyakinan diri, seseorang tu perlu memahami diri sendiri... Dengan memahami diri, barulah kita akan lebih menyayangi diri sendiri seterusnya membuatkan orang lain menyayangi kita... (^_^)

Hmm.. Aku kenal diri aku ke?? Susah nak cakap tu... Sebab kadang-kadang, aku sendiri macam tak percaya yang aku boleh buat sesuatu perkara diluar jangkaan... Hehe... Ok, ni antara perkara yang aku tahu pasal diri aku... (Kalau saya tidak berkelakuan seperti di bawah ketika bertemu saya, sila jangan percaya kepada "saya" itu... Sebab kemungkinan besar itu adalah alien yang cuba menyamar seperti saya... Wakahahahaa) :D:D


What people should know bout me?

1. Saya sayang pada buku saya.. (Tapi saya lagi sayang Pak Teh saya :P)

2. Kalau saya tension di tempat kerja, sila cari saya di library sebab library tempat lepak terbaik saya...

3. Saya suka menyanyi... Tapi diingatkan, jangan suruh saya menyanyi secara terbuka sebab orang lain mungkin akan ketakutan setelah mendengar suara saya... :D

4. Saya tak suka orang marah saya sebab saya akan menangis...

5. Saya tak suka marah-marah...Kalau saya marah, saya tak akan keluarkan suara...(Bila orang cakap saya garang, adik beradik saya akan gelak)

6. Saya manja... (Orang lain perlu tahu sebab saya tak nak orang cakap saya mengada-ngada)

7. Saya boleh buat kerja dalam keadaan tertekan, tapi saya akan mudah sakit kepala...

8. Saya suka buat kerja last minute... (Yang ni saya sedang cuba ubah)

9. Saya degil... (Istilah yang emak gunakan "keras hati")

10. Saya hanya minum susu HL... (Tapi kalau berperisa, saya tak kisah apa-apa jenama)

11. Saya sangat sayang family saya terutamanya emak...

12. Saya suka malam berbanding siang sebab malam ada bintang yang "BERGEMERLAPAN" *wink3* (^_^)

13. Saya kurang suka pedas...

14. Saya suka menulis... Tapi peliknya, saya tak suka menulis thesis saya...

15. Saya lebih suka duduk rumah masa cuti... Tapi kalau keluar, saya akan berada di luar dalam jangka masa yang agak lama...

16. Saya suka bau berry... Dari toiletaries hinggalah ke makanan, saya akan cuba pastikan ada unsur berry... (Tak kisah la strawberry ke, blueberry ke atau rasberry sekalipun)

17. Saya sangat suka karakter Boo dalam cerita Monster, Inc. dan Pussy dalam cerita Shrek... Cute..

18. Saya suka pakai selipar daripada kasut...

19. Saya sangat takut pada serangga dan tikus...

20. Saya tak suka bersukan... Riadah saya cuma berjalan dan menari...

21. Saya lebih suka diam bila sedang buat perkara yang serius...

22. Saya tak suka buat kerja-kerja yang melibatkan air seperti membasuh pinggan dan membasuh baju... :p

23. Saya tak suka keadaan yang senyap... Saya hanya perlukan ke"senyap"an itu bila sedang tension, membaca dan tidur...

24. Saya tak pandai bawa apa-apa jenis kenderaan termasuklah basikal...

25. Saya senang sakit tapi sakit saya biasanya tak lama...

26. Saya senang merajuk sebab hati saya mudah terusik...

27. Saya suka simpan barang-barang yang ada sentimental value...

28. Saya tak boleh makan buah-buahan waktu malam... (Confirm perut saya kembung malam tu)

29. Saya tak boleh berfikir dengan betul bila mengantuk...

30. Saya sangat sayang Pak Teh saya sebab dia pun sayang saya... Hahahaa..




*list ini akan bertambah dari hari ke hari...The longer, the better... Hehehe*

0 comments:

Post a Comment