“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Friday, September 10, 2010

Raya. Raya. Raya

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Owh,best giler kot raya kat bandar tahun ni. Sangat meriah. Makan lemang dengan rendang sedap, saudara mara datang bersalam-salam, budak-budak kecik datang ramai-ramai nak kumpul duit raya, pastu jalan-jalan dengan family pergi rumah saudara. Best kan? Happy je raya tahun ni.

.
.
.
.
.
.
.
.

Ok, saya tipu... : ( 

Raya saya sangat tak best tahun ni. Macam saya cakap, saya terpaksa beraya di rumah hanya bersama kakak dan adik lelaki saya. Beraya di bandar, maka tidak ada la lemang dan rendang sedap, takde budak-budak datang mintak duit raya, takde bersalam dengan saudara mara. Rendang pun masak sendiri. Sangat sedih kot. Sampai nak menitis air mata saya bila Pak Teh cakap dia makan rendang mak masak, pastu kari ayam kampung, masak merah,sambal goreng... Saya? (T_T) Tapi takpelah, janji dia gembira kat kampung.

Baju raya pun pakai kejap je. Tu pun pasal nak ambik gambar. Lepas ambik gambar, saya tukar t-shirt je. Memang takde mood raya langsung. Tapi pak teh macam sangat seronok je beraya. Sampai saya nak call pun rasa serba salah sebab takut mengganggu dia beraya. Owh okay, dia beraya dengan family kan... Sudahnya saya beraya depan tv je.

Hmm, tiba-tiba saya rindu pak teh... Ye, dia memang dah balik Malaysia. Tapi dia masih jauh... Hari tu masa jumpa kat airport kejap je kot. Lepas berbuka kat rumah Abang Zizan, kawan dia, terus kitorang rushing ke Bukit Jalil sebab bas dia nak balik Johor pukul 10 malam. Saya belum puas pun jumpa dia, dah dia kena balik rumah dia. Kesian kan saya ni? Saya masih menunggu.....

0 comments:

Post a Comment