“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Saturday, February 6, 2010

...If only I could turn back time...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Sakit tekak semakin teruk... Ada bengkak sikit... Tak boleh bercakap 1 hari... Makanan asasi terpaksa bertukar kepada bubur.. Huhuu.. Tak nak makan, tapi mak paksa... Tak sampai hati tak makan bubur nasi yang mak masak... Terpaksa telan juga walaupun hanya Tuhan yang tahu betapa peritnya tekak ni... Pukul 11 pagi, rasa tak sedap badan... Bila check suhu badan, sah aku demam... Patutla rasa lemah je badan ni... Demam rindu kot...:p Huhuu.. Masa tengah berehat tu, tiba-tiba aku terfikir... Kalaulah aku tak minum susu sejuk tu, mesti aku tak sakit tekak macam ni... Kalaulah...

1. Kalaulah aku dapat putar balik masa, aku mesti pilih untuk tak sambung master ni.. Tak sangka pula sebab ini lah aku banyak korbankan orang lain... Maafkan orang... :'(

2. Kalaulah aku dapat putar balik masa, aku nak pergi zaman persekolahan balik... Belajar bahasa inggeris dengan serius... Tak sangka pula disebabkan tahap bahasa inggeris aku sekarang, aku susah nak maju... *aishhh*

3. Kalaulah aku dapat putar balik masa, aku nak jadi lebih berani... Nak berperang dengan pihak *** untuk dapatkan kembali hak aku... Elaun aku yang dah dibekukan selama 4 bulan tu nampaknya akan dibekukan untuk 1 bulan lagi... Terima kasih, sebab dah berjaya MENYUSAHKAN aku! :(

4. Kalaulah aku dapat putar balik masa, aku nak pergi zaman ayah muda-muda dulu... Nak larang dia dari ambil gula berlebihan... Tak sangka ayah terpaksa guna insulin sekarang... :(

5. Kalaulah aku dapat putar balik masa, aku nak pergi balik waktu hantar Pak Teh pulang ke sana di KLIA... Nak kecilkan badan, lepas tu menyorok dalam beg dia... Ikut dia balik sana... Tapi Pak Teh tak bagi... Huhuu...

Hmm... Semua tu mustahil kan? Apa yang boleh dibuat sekarang adalah tabahkan hati...

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya...... " (Surah Al-Baqarah: Ayat 286)




Tapi, tabah kah aku???





0 comments:

Post a Comment