“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Wednesday, October 13, 2010

Shut Down~

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Dah 2 hari kepala saya sakit. Macam-macam yang saya fikir. Fikirkan perkara tu, fikir bila saya nak habiskan master saya ni, fikir bila saya boleh berkerja. Saya rasa macam nak lari je. Saya nak bawak diri jauh-jauh. Saya nak pergi tempat yang memang dari dulu lagi saya nak pergi, Rom. Eh tak, takmo bawak siapa-siapa. Saya nak pergi sorang. Biar takde siapa pun tahu apa yang saya rasa masa tu. Saya sedih ke, saya marah ke, saya gembira ke, tak ada orang yang perlu tahu. Just leave me alone. Saya perlukan ruang untuk bernafas....


Ok, jangan risau. Ni entry luahan hati saya yang terakhir. Lepas ni cuma yang positif je akan ditulis. Maaf kalau apa yang saya tulis selama ni buat orang lain terasa hati, mungkin ada jugak yang rimas. Saya minta maaf. Jauh dari lubuk hati, saya memang tak ada niat pun untuk sakitkan hati siapa-siapa. Tujuan saya berblogging ni pun just untuk meluahkan apa yang saya rasa, apa yang saya lihat, apa yang saya fikir supaya saya tak rasa terbeban dengan apa yang terjadi. Tapi kalau apa yang saya tulis buat orang lain tak suka, i guess i have to stop blogging. Eh bukan bermakna saya tak nak tulis apa-apa lagi. Saya tetap akan menulis cuma mungkin perkara-perkara gembira je. Kalau cerita sedih? Owh takpe... Hati saya masih boleh terima cerita air mata saya... Kalau satu hari kiranya hati saya berkecai tak boleh menampung lagi beban, jangan risau... Saya masih ada Dia...


Saya menulis kebanyakannya menggunakan emosi. Tapi saya sangat pasti entry saya hari ni ditulis dengan logik akal. Sebab saya dah bazirkan waktu tidur saya sepanjang malam tadi dengan berfikir. Tak cukup? Ok, pagi tadi masa jalan kaki ke stesen bas pun saya fikir perkara yang sama. Sampai saya tak sedar yang saya dah terkeluar dari laluan biasa saya. Saya tak sedar pun bila saya lintas jalan. Saya cuma sedar bila saya dah sampai di perhentian bas. Ok, saya tak sepatutnya berfikir waktu saya berjalan sebab sangat bahaya. Tapi takpe sebab saya dah buat keputusan. Harap semua gembira dengan keputusan saya...

2 comments:

Anonymous said...

u nk g rom!boleh selesai ker masalah semua?atau hanya lupa buat sementara...kalo boleh,bila u nk pergi????????buat laa spt biasa,kalau itu dapat buat u lega,gembira.apa salahnya meluahkan emosi pada tinta.revolusi diri...dekatkan diri pada yg esa,byk bersyukur.tolong jaga keselamatan diri,terima kasih

zara sham said...

bile sume org dah xperlukan i, i g la rom... :)
i pn xleh pentingkn diri sndri...watpe i nk gembira sorg2, sedangkn org lain x suke... bende ni complicated, but trust me, i can heal all wounds by myself... :)

Post a Comment