“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Saturday, October 24, 2009

Hmm....rindunye...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang….


Hmm....rindunye...

laskar pelangi aku....


Pagi ni dapat forwarded email dari pakcik... email yang berjaya buat aku rasa rindu pada adik dan kakak... dekat seminggu jugak aku tak jumpe diorang... perbualan aku dengan mak malam tadi berlegar-legar kat fikiran....

Mak:...kakak tadi nangis-nangis nak tido kat umah ni dengan siti malam nanti..

Aku: laaa...nape tak bagi die tido sini? Biar la... mak cakap la dekat kak mas, bagi najwa tido sini... kalau adik nak tido jugak, ajak la die skali...

Mak: ...papa diorang tak kasi.... takut diorang mengigau malam nanti, susahkan kau...


Dalam hati aku, “bukannye aku tak biasa.... dah lame aku jaga diorang...” pastu, aku cakap ngan mak...


Aku: ala, mak...bukannye diorang tak penah tido ngan org... dulu lagi la...siap org kene bangun malam buat susu utk diorg...tak jadi masalah la mak...

Mak:....(terpikir kejap)... dah mama papa diorg tak kasik....mak nak buat camne... tak pe la..nanti mak cakap ngan kak mas kau tu...biar diorg tido sini...kesian plak tengok kakak menangis tadi...

Aku: hmm...mak cakap la dekat kak mas... org tak kisah kalau diorg tido sini...kalau diorg ade, boleh jugak la teman orang... ada jugak tempat nak gaduh...hehee

Terus aku berdoa dalam hati... moga kak mas dengan abg halim bagi anak2 pompuan diorg tu tido ngan aku.. rindu dalam hati, hanya Tuhan yang tahu...


Nota untuk hati: things are to be used.....people are to be loved... harap kamu mengerti..

0 comments:

Post a Comment