“Life is full of beauty. Notice it. Notice the bumble bee, the small child, and the smiling faces. Smell the rain, and feel the wind. Live your life to the fullest potential, and fight for your dreams.”
RSS
Powered by Blogger.

Monday, October 26, 2009

biasakan diri dengan yg tak biasa....

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang….


Pernahkah kamu semua terfikir, apa yang akan dilakukan bila benda yang biasa dilakukan, tiba-tiba menghilang...seterusnya menjadikan kita terpaksa membiasakan diri dengan perkara yang tak biasa tu?? Hmm... tu yang terjadi pada aku sekarang... apa yang patut aku lakukan? Adakah aku patut...



1. Buat bodo je~ lama-lama biasa la nanti....

2. Menangis la puas-puas....biar lega hati tu...

3. Cerita la dengan sesiapa yang boleh dipercayai... kurangkan sikit bebanan....


4. Yakin dengan janji Tuhan... apa yang terjadi, pasti ada cerita baik sebaliknya...



Kat sini, aku list kan perkara-perkara yang menyebabkan aku terpaksa membiasakan diri dengan perkara-perkara yang tak biasa...


LALA semasa hayatnya..


- Biasakan diri dengan ketiadaan LALA.....slalunya, ikan aku tu la yang jadi pendengar setia aku bila aku bosan kat tempat kerja.... tapi skarang....dia dah menemui Pencipta nya.. hilanglah tempat aku bercerita... dan sampai sekarang, aku masih belum bagitau pakcik yang ikan diberi tu dah mati.... maafkan org pakcik~

- Biasakan diri dengan kehilangan “telinga” aku.... tempat aku bercerita
, meluah perasaan, membebel, berkongsi impian mengarut aku...rindu saat tu...tapi “telinga” tu dah semakin jauh rasanya....kembali pada hati yang lama.... semoga kepergianmu, tak akan merubah apa pun...

- Biasakan diri dengan tanggungjawab baru ni.... walaupun bukan tanggungjawab aku, tapi disebabkan orang tak bertanggungjawab tu, aku yang terpaksa tanggung semua ni! Biarlah...doa banyak-banyak agar dia tau tanggungjawab dia... jangan mak sumpah dia jadi batu, suda....


Pesanan untuk jiwa: apa pun yang terjadi....berjalanlah tanpa henti... (T_T)

0 comments:

Post a Comment